Karlovarský kraj – Podívejte se na aktualizovanou mapu významných oprav, které plánuje Ředitelství silnic a dálnic v Karlovarském kraji tento rok realizovat.
„Dokončujeme stavbu mikrozáporové stěny u Jáchymova na silnici I/25, na níž budeme navazovat velkoplošnou opravou asfaltového souvrství, kterou z důvodů koordinace obou staveb zahájíme příští pondělí 17. července. Plánujeme také zahájit dvě akce na silnici I/13, o jejichž přesném termínu vás budeme včas informovat," uvádí Ředitelství silnic a dálnic Karlovarského kraje.
Aktuálně probíhá např. oprava mostu na Patě na silnici I/64 mezi Aší a Hazlovem a rekonstrukce dvou úseků silnice I/20 u Bečova nad Teplou a Krásného Jezu. Rozběhla se také přerušená oprava dvou mostů na silnici I/20 u Kfel. Provoz je zde sveden do jednoho pruhu a semafory jej řídí kyvadlově. „To je stavba, která začala už vloni, ale vloni také skončila. A to, bohužel, proto, protože skutečně řekněme nezodpovědná, nespolehlivá firma, se kterou jsme bohužel měli podepsanou smlouvu na základě výběrového řízení, tak bez jakéhokoliv předchozího varování, jednání nebo informace prostě odešla z té stavby, jako takové. Ukázalo se, že jde do úpadku a že problémy mají i na jiných stavbách,“ vyjádřil se za ŘSD Jan Rýdl.
Mosty byly od loňského podzimu zakonzervované. ŘSD muselo vypsat výběrové řízení na nového dodavatele a udělat diagnostiku. Teprve potom mohly práce pokračovat. To se stalo letos v květnu. „Takže na prvním mostě se začalo ihned pracovat. Prakticky hned po podepsání smlouvy jsme chtěli, aby zhotovitel zahájil stavební práce, abychom byli schopní dokončit do konce listopadu,“ podotknul Jan Baloun z ŘSD Karlovarského kraje.
Diagnostika ale ukázala, že jeden z mostů je poškozený víc, než se čekalo. „Jeden most projde rekonstrukcí velmi razantní a ten druhý úplně projde kompletní demolicí a postavíme nový. V okamžiku, kdy postavíme most, tak díky těm technologiím, které letos nebo v těchto letech, v těchto stavebních sezónách používáme, moderním technologiím, tak my vlastně máme jistotu, že technická životnost té mostní konstrukce bude kolem sta let. Kdybychom provedli jenom rekonstrukci té původní stavby, tak tam bychom tu životnost prodloužili o 30 maximálně o 40 let,“ vysvětlil Jan Rýdl.
Všechno zlé je ale k něčemu dobré. „Oba ty mosty byly vysoutěžený v součtu za necelých 50 milionů korun. Je to nižší cena, než byla ta původní. Každý most se soutěžil zvlášť a obě zakázky vyhrála stejná firma,“ doplnil Jan Baloun.
Pro řidiče nicméně zdržení znamená, že až do konce roku tady budou jezdit podle semaforů a stát v koloně. Tedy o rok déle, než se čekalo.
Takto silničáři pracují na mostě u Kfel na silnici I/20 ve směru na Plzeň. Foto: ŘSD