Karlovarské letiště vykáže za covidový rok 2021 nižší ztrátu, než byl původní předpoklad
Ilustrační foto
Karlovy Vary

Karlovy Vary - Letiště Karlovy Vary pocítilo v loňském roce, stejně jako celý segment civilního letectví, pokračující vliv covidové pandemie na počty odbavených cestujících.

Letiště operovalo v úsporném režimu, tj. s minimálním počtem zaměstnanců, aby si udrželo potřebné standardy předepsané pro mezinárodní letiště leteckými předpisy, zejména pak v oblastech security a safety.

Rok 2021 v číslech

Bylo odbaveno 170 komerčních letů s celkovým počtem 606 cestujících, to je pokles proti roku 2020 o 97%. Počet pohybů za rok byl 8,029, což je meziroční pokles o 49%. Očekávaný hospodářský výsledek letiště za rok 2021 je ztráta ve výši necelých 18 mil. Kč, což je meziroční zlepšení o 1 mil. Kč a o více než 6,5 mil. Kč lepší výsledek než původně plánovaný. Největší podíl na navýšení výnosů měla finanční podpora státu v rámci čerpání z programů Covid – nepokryté náklady a Covid – letiště.

Rok bez přímých linek

Letecká společnost Pobeda, která byla v minulých letech klíčovým obchodním partnerem letiště, v roce 2021 linku mezi Moskvou a Karlovými Vary neprovozovala a ke konci roku slibně se rozvíjející spolupráce se společností Norwind Airlines na lince do Petrohradu nakonec v zimním letovém řádu nevyústila v pravidelné lety. Letiště bylo tedy závislé pouze na nepravidelné letecké dopravě.

Letecká škola F-Air provozující pilotní výcvik na karlovarském letišti od roku 2019 uskutečnila v roce 2021 menší počet výcvikových letů, což mělo dopad do počtu pohybů. Nicméně F-Air zůstává pro letiště důležitým partnerem generujícím dodatečné příjmy.

Na podzim roku 2021 letiště navázalo spolupráci s firmou AViTechnics, která provádí na letišti traťovou údržbu letadel pro svého lotyšského klienta Smartlynx Airlines. Za rok 2021 se na letišti vystřídalo na traťové údržbě několik letadel a AViTechnics tak pomohla zmírnit letošní negativní hospodářský výsledek. Spolupráce s AViTechncs bude pokračovat i v roce 2022.

Projekt rozšíření a prodloužení vzletové dráhy letiště pokračoval i v roce 2021 a to konkrétně přípravami na vypsání výběrového řízení na dodavatele dokumentace stavby. Ministerstvo životního prostředí v červenci vydalo souhlasné závazné stanovisko a projekt modernizace dráhy letiště tak z hlediska ochrany životního prostředí může pokračovat.

„Rok 2021 byl ekonomicky náročným rokem pro celou společnost. Doufejme, že letos bude situace příznivější, dojde k oživení letecké dopravy a letiště se bude moci dál rozvíjet. První vlaštovkou v tomto směru je oznámení cestovní kanceláře Čedok o provozování přímých letních letů z Karlových Varů do turecké Antalye,“ řekl neuvolněný zastupitel pro oblast dopravy Jan Bureš. Také potvrdil, že projekt modernizace vzletové dráhy bude v roce 2022 pokračovat vypsáním výběrového řízení na projektanta stavby v prvním čtvrtletí letošního roku.

Nová jednatelka letiště Alice Justina Undus poznamenala, že rok 2021 byl v oblasti počtu cestujících tím pomyslným dnem, od kterého se v roce 2022 letiště odrazí a bude opět růst. „Věřím, že v roce 2022 bude na letišti v letní sezóně už mnohem rušněji, plánovaná přímá linka společnosti ČEDOK z našeho letiště do Turecka je předzvěstí oživení. Současně budeme samozřejmě pracovat na návratu pravidelných linek a projektu modernizace dráhy.“

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru