Foto: Karlovarský kraj
Karlovy Vary

Karlovy Vary - Kvůli nevyhovujícímu stavu mostu č. 209-011a v prostoru dálnice D6 u Nového Sedla byla v dubnu letošního roku zahájena jeho modernizace. Provoz v tomto úseku byl zahájen již v měsíci říjnu, probíhaly však ještě dokončovací práce. Modernizace mostu vyšla na 56,8 milionu korun. Na financování se podílela Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje (KSÚS), 85 % pak činila dotace z Evropské unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). 

„K modernizaci mostu přistoupil Karlovarský kraj právě na základě diagnostického průzkumu, který stanovil stav mostu jako špatný s životností pěti let. Původní umístění pilířů už nesplňovalo svým prostorovým uspořádáním normové bezpečnostní parametry pro dálnici D6, proto bylo rozhodnuto o výstavbě zcela nového mostu. Provoz na dálnici D6 v okolí mostu byl zahájen ještě před původním termínem, nyní tedy došlo k dokončení veškerých prací a řidiči tak mohou jezdit po novém bezpečném mostu,“ uvedl 1. náměstek hejtmanky s gescí v oblasti dopravy Martin Hurajčík. 

„KSÚS patří k nejaktivnějším žadatelům a nejúspěšnějším příjemcům peněz z EU, potažmo z IROP, v Karlovarském kraji. Asi 600 miliony přispěl IROP na 21 už realizovaných silničních projektů. Dalších sedm, včetně dnes otevíraného mostu, je ve stádiu realizace a při dodržení podmínek programu získá příjemce dalších bezmála 500 milionů,“ vypočítává výsledky spolupráce Lenka Kyrianová, ředitelka karlovarské pobočky Centra pro regionální rozvoj, které projekty IROP v krajích zastřešuje.

V rámci modernizace mostu byla navržena železobetonová trámová předpjatá konstrukce, která se skládá z opěr, jednoho středového pilíře a spřažené mostovky. Stavba zahrnovala celkem šest samostatných stavebních objektů. 

V průběhu prací došlo ke dvoudenní úplné uzavírce dálnice D6 v místě mostu, následně pak byla stavba prováděna za částečného omezení provozu, který byl dle potřeba sveden vždy do jednoho jízdního pruhu. Objízdné trasy byly vedeny po okolních silnicích II. a III. třídy. Životnost nového mostu byla projektována na sto let.   

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru