I navzdory okolnostem výroba Nexen Tire Europe stále narůstá
Závod Nexen Tire v zóně Triangle. Foto: Nexent Tire Europe
Zajímavosti

Žatec - Před více než rokem vznikl v těsné blízkosti u Žatce jeden z nejmodernějších závodů na výrobu pneumatik na světě. Pro jihokorejskou společnost Nexen Tire první na evropském kontinentě. Provoz delší než Václavské náměstí neohromí jen velikostí, ale i téměř plně automatizovanou výrobou. Jaký byl pro firmu uplynulý rok a jaké má plány v době, která otřásla tuzemskou i evropskou ekonomikou?

Nexen spustil zkušební provoz českého závodu v dubnu 2019 a v srpnu stejného roku jej slavnostně otevřel. Podle výrobního manažera Michala Štubňi se od té doby podařilo firmě vytvořit základnu, díky které dnes může reagovat na poptávku klientů na celém evropském kontinentu mnohem promptněji a pružněji. Do doby, než vznikl závod u Žatce, Nexen v Evropě nevyráběl a zajištění dodávek produktů tak bylo o dost složitější. Dnes z českého závodu míří pneumatiky takřka do celé Evropy. Kromě Německa nebo Francie také do Velké Británie, Polska, Řecka nebo Itálie.

Obří kolos závodu překvapí velmi čistou a tichou výrobou. Firma sází především na automatizaci, kterou návštěvník pozná hned při první návštěvě. Precizní rozmístění výrobních zařízení, jejich dokonalá ergonomie, dopravní i skladová logistika jsou důvodem, proč se český závod Nexenu řadí mezi nejmodernější na světě. Bez zásahu lidské ruky zde probíhá výroba pneumatiky od smíchání směsi a pogumování pásu materiálu až po vulkanizaci a uskladnění výsledného produktu. Člověk se pneumatiky fyzicky dotkne až ve fázi vizuální kontroly.

Pozornost mimo jiné upoutají autonomní přepravníky LGV (Laser Guided Vehicle), které převážejí materiály mezi jednotlivými procesy prakticky bez zásahu operátora. Mají plně elektrický pohon, a pokud se blíží vybití jejich akumulátoru, samy se dojedou nabít.

0904nexen

Přepravníky LGV. Foto: Nexent Tire Europe

Součástí závodu je také plně automatizovaný sklad vysoký téměř padesát metrů. Je schopen pojmout až 360 tisíc kusů pneumatik a denně jich naskladnit a vyskladnit až 17 tisíc. Každá pneumatika je před uložením do skladu opatřena čárovým kódem, díky kterému je možné přesně vyskladnit dané typy pneumatik dle přání zákazníka. Jak říká Michal Štubňa, právě pokročilé automatizované procesy výrobu závodu maximálně zefektivňují, zrychlují a zkvalitňují.

Ačkoli se závod rozběhl teprve před rokem a půl, již nyní vyrábí na 15 tisíc pneumatik denně. Podle Michala Štubňi jsou přitom ambice ještě vyšší. Cílem továrny je dále navyšovat výrobní kapacity, které se po výstavbě druhé fáze závodu ještě zdvojnásobí. Zároveň chce Nexen zvýšit a celkově zlepšit dostupnost svých výrobků na celém evropském kontinentu. Ambicí společnosti je, aby pneumatiky s logem NEXEN byly součástí originální výbavy světových automobilek. Od ledna tohoto roku začal Nexen ze svého českého závodu například dodávat pneumatiky na první výbavu automobilů Hyundai. Plášti Nexen N'FERA Primus jsou přímo z výroby osazeny vozy Hyundai Tucson čtvrté generace.

Továrna Nexenu u Žatce se postupně stane základnou pro produkci, výzkum a vývoj nových technologií na výrobu pneumatik a závod by měl postupně vyexpedovat až 11 milionů pneumatik ročně.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru