Navštivte výstavu věnovanou fenoménu obchodních domů PRIOR
Foto zdroj: Retromuseum Cheb
Karlovy Vary

Cheb - Výstava s názvem „PRIOR – průkopník vizuální identity“ prezentuje propagaci obchodních domů PRIOR a zasazuje ji do dobového kontextu. Vedle toho dokládá příklady odchylek od uvedeného systému, které byly většinou výsledkem práce výtvarníků jednotlivých propagačních středisek zřízených ve všech obchodních domech.

​Logotyp obchodních PRIOR vzešel v roce 1968 z výběrového řízení. Navrhl jej grafik s bohatou prvorepublikovou praxí Josef Burjanek. Prostřednictvím tehdejšího reklamního podniku Merkur zůstal s Priorem spojen a podařilo se mu vtisknout jeho obchodním domům jednotný grafický styl, definovaný ve vlastním, průběžně inovovaném manuálu.

Obecně se má za to, že k prvním pokusům s aplikací koordinovaných vizuálních stylů po vzoru západních podniků došlo v československých podmínkách v polovině 70. let a jako průkopnický počin je v tomto směru označován rozsáhlý manuál jednotné identity podniku Brněnské veletrhy a výstavy (BVV) Jana Rajlicha. Značkou, jejíž geneze však dodnes zůstává poněkud mimo zájem odborné veřejnosti, byly obchodní domy PRIOR.

Tento podnik budoval už od počátku svou vizuální identitu neméně důsledně než zmíněné BVV. Svými aplikacemi na balicích papírech, igelitových taškách nebo novinových inzerátech se v porovnání s BVV silně zapsal dokonce do povědomí veřejnosti. Systematická, zpětně důsledně kontrolovaná práce s vizuálními prvky vedla koncem 80. let tehdejšího vedoucího propagace Rudolfa Zubaľa k výroku: „… značka Prior je u nás tak dobře zavedená jako Coca-Cola ve světě“.

V Restromuseu Cheb můžete výstavu navštívit do 28. 8. 2022.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru