Cheb - Stavba lávky začala v listopadu 2020, kdy byly zahájeny zemní práce a výstavba podpůrných pilířů. S postupným výsuvem 13 segmentů se pak začalo v lednu 2022. Šlo o technicky naprosto unikátní operaci, která zatím nemá v České republice obdobu. Segment, který byl na Švédském vrchu vybetonován jako první, postupně doputoval až do Riegerovy ulice, kde byl letos na začátku února s milimetrovou přesností zafixován.
V následujících měsících pak přišla na řadu například instalace druhé dvojice pylonů pro zavěšení lávky a samotné usazování lávky na pilíře a zavěšování. V současné závěrečné fázi dostává mostovka protiskluzový povrch a do bočnic je zabudováváno LED osvětlení. Nová lávka na Švédský vrch je jednou z největších investičních akcí v novodobé historii města. V loňském roce se však její výstavba značně zkomplikovala. Původně vybraný zhotovitel skončil v insolvenci a práce se na dva měsíce zastavily.
Firmu, která lávku během letoška dokončuje, se sice podařilo najít poměrně rychle, ale celá akce se v důsledku těchto komplikací prodraží. Ceny stavebního materiálu a prací se totiž oproti začátku roku 2020, kdy se vybíral původní zhotovitel, citelně zvýšily. Samotná stavba lávky tak bude stát zhruba 200 milionů korun a na dalších několik desítek milionů přišlo zajištění výluk. S celkovou délkou téměř 400 metrů se nová lávka zařadí mezi vůbec nejdelší lávky pro pěší v tuzemsku. V porovnání s původní lávkou je směrem ke Švédskému vrchu zhruba o 100 metrů prodloužena, takže i na této straně bude zajištěn bezbariérový přístup.
Původní lávka na Švédský vrch musela být v roce 2016 kvůli havarijnímu stavu uzavřena a o dva roky později byla zdemolována.