Soutěž o mobily je podvod! Česká pošta znovu varuje před šmejdy, mohou vás připravit o stovky korun
Ilustrační foto: CC0
Karlovy Vary

ČR - Česká pošta varuje před fiktivní soutěží o mobilní telefony, za jejíhož autora je vydávána. Formou reklamy v barvách České pošty se tento podvod v posledních dnech opět zobrazuje uživatelům sociální sítě Facebook a aplikací FB Messenger či WhatsApp. Podvodná hra se nově projevuje i formou zpoplatněné SMS (50,-Kč a více).

„Aktuálně se jedná o plošný promyšlený útok na uživatele mobilních aplikací a mobilního připojení k internetu. Vektor útoku je trvalý a spočívá v tom, že uživatel telefonu obdrží podvodnou SMS se sdělením, že jako stálý zákazník vyhrává mobilní telefon. Následně však podvedený člověk volal na číslo uvedené v SMS a poté mu bylo strženo 1 600,- Kč za hovor nebo případně 50,-Kč a více za odpověď SMS,“ přibližuje podvodné jednání Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty.

Česká pošta nemá k dispozici všechny klony této podvodné akce, ale může jít i o vylákání přístupových údajů k platebním kartám. Je třeba zdůraznit, že Česká pošta není organizátorem této soutěže, její logo je použito neoprávněně. V tuto chvíli podniká veškeré kroky, aby zabránila dalšímu šíření této fiktivní soutěže spojené s jejím jménem. Zároveň dlouhodobě situaci řeší s orgány činnými v trestním řízení.

Česká pošta upozorňuje všechny své zákazníky a všechny uživatele výše uvedených komunikačních kanálů, aby na danou reklamu nereagovali, neodpovídali a nepokoušeli se spouštět jakýkoli vnitřní komunikační dialog. V opačném případě se mohou stát obětí podvodu nebo jejich mobilní zařízení může být napadeno nebezpečnou virovou infekcí typu MALWARE. Dojít může ke ztrátě a zneužití dat, v případě volání na nabízené telefonní číslo pak k naúčtování vysokých částek právě za toto volání.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru