Karlovy Vary - Magistrát města Karlovy Vary se opět prosadil v motivační soutěži Ministerstva vnitra ČR „Přívětivý úřad“. Obsadil 2. místo v žebříčku radnic Karlovarského kraje a o jednu příčku tak vylepšil své loňské umístění.
„Soutěž porovnává přístup úřadů ke svým klientům, jejich otevřenost a kvalitu poskytovaných služeb. Fakt, že se nám opakovaně daří umísťovat se na pomyslných stupních vítězů, a loňské umístění jsme vylepšili, je dokladem naší vytrvalé snahy o opravdu vstřícný úřad. Letošní 2. místo je potvrzením vysokého standardu, zároveň ale výzvou k dalším inovacím. Stále vylepšujeme a rozšiřujeme elektronickou komunikaci s úřadem včetně dostupnosti informací, formulářů a dalších dokumentů, na druhé straně ale stále nabízíme pomocnou ruku klientům, kteří před elektronickou komunikací upřednostňují osobní jednání. Zejména dříve narozeným klientům nabízíme pomoc s orientací na úřadě, v jeho jednotlivých agendách a vyřizování nejen úředních záležitostí na pracovišti Senior Point. V rámci občasných Dnů s primátorkou poskytujeme bezplatnou právní poradnu pro občany města. Přívětivým úřadem jsme tedy nejen takzvaně uživatelsky, ale i lidsky,“ uvádí primátorka města Karlovy Vary Andrea Pfeffer Ferklová.
Ministerstvo vnitra pořádá soutěž „Přívětivý úřad“ od roku 2016. Cílem je mapovat a hodnotit stav přívětivosti radnic vůči občanům. Sledují se taková kritéria, jako rozsah úředních hodin, zavádění online nástrojů, mobilních aplikací, možnost platit správní poplatky platební kartou, komunikace s občany a další.
„Počet hodnotících kritérií rok od roku stoupá, v letošním roce jich bylo přes 90. Zařazení mezi oceněné úřady tedy značí, že rozsah našich služeb, zejména těch online, skutečně rozšiřujeme. Dostupnost takzvaného rozklikávacího rozpočtu na webu města, možnost hlásit online černé skládky a nejrůznější závady a nedostatky ve městě, online rezervace termínu návštěv vybraných agend, elektronické formuláře, to je pro nás již nějaký čas naprostý standard. V rámci modernizace a zkvalitnění služeb jsme na webu magistrátu zpřístupnili Portál občana, jehož prostřednictvím je možné získat přehled předpisů i případných neuhrazených poplatků například za svoz odpadu či za psa. Prostřednictvím magistrátního webu je možné nahlásit nefunkční veřejné osvětlení přímo jeho správci, kterým je Dopravní podnik Karlovy Vary. Městské organizaci Lázeňské lesy a parky Karlovy Vary je možné elektronicky předat podněty a žádosti ke kácení stromů a keřů na pozemcích města,“ vyjmenovává některé funkcionality webu Magistrátu města Karlovy Vary jeho tajemník Jakub Kaválek, který ocenění převzal z rukou vrchního ředitele sekce veřejné správy Ministerstva vnitra ČR Jiřího Koubka na slavnostním vyhodnocení v prostorách pražského Klementina.
„Udržet stále vysoký standard, který se v soutěži oceňuje, je čím dál tím obtížnější, protože v některých směrech nejsme schopni již zlepšení. Příkladem může být kompletní bezbariérový průchod celým úřadem, který to historicky stavebně neumožňuje. Přesto budeme dál přemýšlet, jak ještě přívětivost k našim klientům vylepšit,“ dodává tajemník magistrátu.