Foto: ČD
Karlovy Vary

Cheb - Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle harmonogramu. Za necelých 9 měsíců stavebních prací se stavbařům podařilo provést demolici stávajících objektů, dokončit založení nové haly a administrativní budovy a  vystavět ocelovou nosnou konstrukci haly včetně opláštění a střechy. Práce se nyní přesunou do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly. Stavba by měla být dokončena a předána v polovině roku 2026. Moderní středisko údržby za více než 755 milionů Kč bez DPH bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům.

„Cheb představuje jediné Středisko údržby ČD v Karlovarském kraji. Díky investicím do nové haly bude údržba koncentrována do jednoho místa, čímž dojde k výraznému zefektivnění údržbového procesu a snížení nákladů. Vlaky se budou do provozu vracet rychleji a ve špičkové kondici. Na dnešním kontrolním dni jsme si se zhotovitelem stavby potvrdili, že práce běží podle plánu, a věřím, že nejpozději v polovině roku 2026 budou moci do nové průjezdné haly vjet první vlaky Českých drah,“ říká místopředseda představenstva Českých drah a náměstek pro servis Michal Kraus.

Během uplynulých měsíců se stavbaři zaměřili na rychlé vybudování hrubé stavby haly a administrativní budovy. Tomu předcházela demolice předchozích objektů, včetně severní rotundy historického depa. Práce se s novým rokem postupně přesouvají do budoucích interiérů moderního opravárenského zázemí, začne budování opravárenských kanálů, technologických pracovišť, rozvodů pro jednotlivé technologie, zázemí dílen, skladovacích prostorů, ale i nových kanceláří a šaten zaměstnanců. Také se bude pokračovat v pokládce inženýrských sítí – vodovodu, kanalizace a plynové přípojky. Následně začne výstavba železničního spodku a svršku a dobuduje se trakční vedení. Celkové dokončení stavby je plánováno  na polovinu roku 2026. Při zdění využil zhotovitel i  zdicího robota.

„Jsem velice rád, že se nám podařilo splnit důležitý milník ve výstavbě, a to dokončení nosných konstrukcí a opláštění objektu. Budeme se snažit pokračovat v nastaveném rychlém tempu a dokončit celé opravárenské centrum v čase, ke kterému jsme se zavázali,“ uvedl zástupce zhotovitelského sdružení společností TSS GRADE a BERGER BOHEMIA Petr Heiland.

Hala bude také vybavena moderními technologiemi, které pomohou snižovat její energetickou náročnost. 
Na střeše se počítá s instalací fotovoltaických panelů a technologie ke sběru a dalšímu využití dešťové vody. Vytápění haly bude zajištěno efektivní kombinací plynové kotelny a tepelných čerpadel. Kromě samotné části pro servis vozidel se zaměstnanci údržbového střediska mohou těšit například na nové důstojné sociální zázemí nebo dílny mechaniků a elektromechaniků.

Hlavní parametry nové haly:
•    tři koleje, každá o užitné délce 165 metrů pro možnost údržby ucelených souprav,
•    montážní kanály ve všech kolejích,
•    portálový jeřáb s nosností min. 12,5 tun po celé délce haly, který umožní výměnu komponentů umístěných na střeše vozidel,
•    hříž umožňující vývaz podvozků či dvojkolí, 
•    5 sad zvedáků umožňujících zvednutí až pěti vozových souprav nebo jednotek najednou,
•    montážní lávky pro přístup na střechy vozidel,
•    zařízení pro vyprazdňování uzavřených WC kolejových vozidel,
•    rozvod stlačeného vzduchu,
•    rozvod vody pro zbrojení vozidel,
•    dílny, sociální zázemí, skladové prostory.

České dráhy budou v modernizaci servisní infrastruktury pokračovat i na dalších místech v České republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myčky nebo sanitární koleje. V minulém roce České dráhy zahájily kromě Chebu i stavbu nové opravárenské haly ve Středisku údržby v Havlíčkově Brodě. Obdobné investice jsou v následujícím období plánovány i například v Českých Budějovicích, Olomouci nebo Praze. České dráhy plánují do roku 2031 investovat do rozvoje svého servisního zázemí přes 12 miliard korun. 


Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru