Ostrov - Titul udělila Střední průmyslové škole Ostrov Česká společnost pro kybernetiku a informatiku (ČSKI) v rámci Národní soutěže digitální gramotnosti.
Ocenění si vysloužili rovným dílem vyučující i studenti za úspěšné zvládnutí mezinárodního vzdělávacího konceptu minimální informační gramotnosti ECDL. Potvrzením vysoké kvality přípravy žáků v oblasti IT technologií se stalo vítězství studenta Lukáše Marka v kategorii "Nejvšestrannější žák" s celkovým skóre úspěšnosti 95 procent.
Do národní soutěže digitální gramotnosti se zapojilo 74 studentů ostrovské průmyslovky. Jejich výsledky byly porovnávány s další tisícovkou účastníků z téměř 40 škol z celé ČR. Ostrovští informatici si ale mohou připsat i další úspěch - postup Terezy Petrilákové do celostátního kola Středoškolské soutěže v kybernetické bezpečnosti, které se uskuteční 19. dubna na Policejní akademii ČR v Praze. „Doufejme, že i tam zúročí zkušenosti získané studiem a absolvováním jednotlivých modulů ECDL,“ komentoval výsledek ředitel školy Pavel Žemlička.
SPŠ Ostrov je akreditovaným testovacím střediskem konceptu ECDL od roku 2016. Úspěšní absolventi zkoušek získávají certifikáty s mezinárodní platností. Ve škole se do programu mohou zapojit studenti všech oborů, žáci oboru Informatika absolvují všechny dostupné moduly v rámci výuky odborných předmětů povinně. „Osobně za nejvyšší devizu považuji spravedlnost hodnocení, které poskytne nejen testovanému, ale i vyučujícím srovnání s jinými žáky a školami. Výsledky nám pomáhají diagnostikovat nejen nedostatky ve vědomostech a dovednostech studentů, ale i ve výuce. Studenti jako výhodu vidí možnost získání mezinárodně uznávaného dokladu úrovně jejich digitální gramotnosti, takových IT řidičáků, z nichž je jasně znatelné, do jaké míry ovládají IT technologie, což já osobně považuji za velké plus pro budoucí zaměstnavatele,“ uvedl Roman Stark, učitel odborných předmětů IT a specialista na testování ECDL.
Škola v současnosti využívá 14 modulů, již nyní však plánuje jejich další rozšíření. Každý z modulů je zaměřen na jinou oblast IT vzdělávání, v součtu poskytují obraz úrovně komplexního vzdělání informační gramotnosti.