Ostrov - Městský úřad Ostrov je opět držitelem ocenění Přívětivý úřad, které Ministerstvo vnitra České republiky uděluje od roku 2016 vždy třem úřadům s rozšířenou působností v každém kraji. Stejně jako v roce 2016 i letos je Městský úřad Ostrov na druhém místě za Chebem. Ocenění za město Ostrov převzal 9. května 2018 starosta Josef Železný.
„Ostrovu patří opět 2. místo v Karlovarském kraji, což považuji za úspěch,“ uvedl Josef Železný a doplnil, za co si úřad ocenění zasloužil: „Body získáváme například za rozsah úředních hodin, přímé přenosy jednání zastupitelstva města, za informovanost občanů a samozřejmě vstřícnost úředníků. Máme funkční on-line systém objednávání pro agendy občanských a cestovních dokladů, matrik a dalších agend, užitečná je pravidelná Dluhová poradna, informace o městě jsou součástí mobilní aplikace inCity. Vyvolávací systém pro agendy osobních dokladů je instalován i v bufetu v hlavní budově úřadu, kde si lidé zpříjemňuji čekání. Naši pracovníci se snaží být k občanům vstřícní, toto ocenění je tedy poděkováním všem, kteří se na chodu úřadu i města podílejí a určitě i motivací pro další činnost.“
Informace o soutěži (MVČR)
Do soutěže se tentokrát přihlásilo 151 obcí III. typu (a městských částí hl. m. Prahy), což je 66,5 % ze všech obcí III. typu. Zástupci oceněných městských úřadů obdrželi trofeje, diplomy a především nálepku Přívětivého úřadu stvrzující, že daný úřad poskytuje nadstandardně kvalitní služby a otevřeně se snaží vycházet občanům maximálně vstříc. Smyslem nálepek určených na vchodové dveře úřadu je, aby občané již při vstupu do budovy úřadu poznali, s jak přívětivým úřadem můžou počítat.
Soutěž mapuje stav přívětivosti a otevřeností obecních a městských úřadů vůči občanům a jejich potřebám. Základní hodnotící kategorií je poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě.
Cílem soutěže je ocenit snahu představitelů obcí a měst a obecních či městských úřadů ve zvyšování přívětivosti úřadu. V samotném průzkumu byl důraz kladen zejména na oblast využívání on-line služeb, webových stránek, transparentnosti či zvyšování komfortu pro občany přímo na úřadu.