Komín bývalé továrny Škoda v Ostrově zmizel! Demolice zahájila výstavbu nové průmyslové zóny
foto: město Ostrov
Karlovy Vary

Ostrov - Žádné trhaviny a exploze, ale postupné opatrné „rozkousání“ konstrukce za pomoci speciální techniky. Tak vypadalo bourání komína v areálu bývalé továrny Škoda Ostrov na Karlovarsku, které odstartovalo výstavbu nové průmyslové zóny Panattoni Park Ostrov North.

Šetrná demolice jako by symbolizovala přístup stavitele průmyslových zón Panattoni Europe, který se specializuje právě na revitalizaci brownfieldů a návrat průmyslu do tradičních lokalit. Investice do demoličních a sanačních prací vychází na cca 65 milionu korun a musí se obejít zcela bez dotací. Panattoni Park Ostrov North nabídne investorům 120 000 m2 pronajímatelné industriální plochy a Karlovarsku a okolí až 1 000 nových pracovních míst.

„V rámci naší mateřské společnosti v Americe funguje oddělení, které se specializuje na brownfieldy a jejich proměnu v moderní průmyslové prostory. Rozhodli jsme se jeho dlouhodobě budované
know - how využít i v České republice a ukazuje se, že je to správná cesta. Klienti oceňují, že jsme pro ně oživili plochy, které se zdály být nepoužitelné, a obce zbavujeme ekologických zátěží a vytváříme příležitost i k dalšímu rozvoji.

2409demolice1

Po Týništi nad Orlicí a Chebu jsme se pustili do průmyslového restartu Ostrova a věříme, že to prospěje nejen místní ekonomice, ale i celému regionu, který přes svůj obrovský potenciál patří mezi strukturálně postižené kraje,“ říká Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni Europe pro Českou republiku a Slovensko. Součástí demolice továrního komína, které přihlíželi zástupci kraje, města, investiční společnosti Kajima Properties (Europe) Limited a další hosté, byla i připomínka slavné minulosti závodu na výrobu trolejbusů Škoda Ostrov.

Plzeňská společnost Škoda Transportation na akci zapůjčila model Škoda 9 Tr č. 323, který byl vyroben právě v Ostrově v roce 1979, a spolek ŠKODA - BUS klub Plzeň přispěl zapůjčením trolejbusu Škoda 21Ab, který je z roku 2001. „Z proslulé továrny na výrobu trolejbusů Škoda Ostrov už nám zůstaly jen vzpomínky a typický brownfield. Jsem rád, že se tu společnost Panattoni Europe odhodlala k tak významné investici a zároveň zvolila citlivý přístup s ohledem na místní specifika a historický vývoj oblasti. V neposlední řadě oceňuji doprovodné investice jako vybudování veřejného osvětlení, chodníku či cyklostezky,“ říká Josef Želený, starosta Ostrova.

Investice Panattoni Europe navazuje na rozsáhlé sanace, které v této oblasti realizoval stát. Nyní bude pokračovat demolicemi zchátralých budov a ekologickou likvidací nebezpečných látek. Zatímco suť z betonu a cihel se nadrtí a použije v rámci plánované výstavby jako podkladní materiál, kontaminovaný odpad se uloží na speciální skládku.

Průmyslová zóna leží u sjezdu z rychlostní silnice 13/E442, která propojuje Karlovy Vary, Chomutov, Most a Teplice a poskytuje pohodlné napojení na dálnici D6 a především na německou dálniční síť. Lokalita má obrovský potenciál stát se industriální základnou pro německý automobilový či e-commerce průmysl a zároveň výrazně přispět k rozvoji celého regionu a Ostrova, jeho druhého největšího města.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru